preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ferdinandovac

 > O školi  > Knjižnica
Knjižnica

Noć knjige 2020. u OŠ Ferdinandovac

Učenici o knjizi i čitanju te knjigama koje su mijenjale svijet

 

Volim čitati knjigu. Kad čitam, opušten sam i smiren, čitajući knjige uvijek nešto saznam.

Mihael Vranić, 5. r.

Za mene je čitanje opuštanje ili zabavljanje. Knjige me privlače jer su ponekad zabavne, ponekad napete, ponekad zanimljive, a ponekad poučne. Ja uživam u zanimljivim i napetim knjigama, ali najdraži su mi dječji romani.

Patricia Šadek, 5. r.

 

Za mene knjiga je odmor, užitak i mnogo novih informacija.

Marija Kutičić

Najviše volim čitati prije spavanja, volim čitati pustolovne i akcijske knjige.

Jonatan Turčić, 5. r.

 

Knjige

Koliko god se nama djeci čitanje knjiga činilo dosadno, naporno pa i beskorisno, uistinu je sasvim suprotno tome. Recimo da su knjige, bilo koje književno djelo ili znanstveno, neki naš nevidljivi prijatelj, koji nam svojim iskustvom želi dočarati neku situaciju. Želi nas upozoriti da mi ne napravimo neku pogrešku. Sve knjige imaju svoju poruku koju mi kroz čitanje možemo spoznati i nešto naučiti. Ne mogu izdvojiti neku baš posebnu knjigu da mi je najdraža ili koja je ostavila na mene najbolji dojam. Za mene su sve knjige posebne jer svaka je pisana na svoj način i sa svojom porukom. Bio to roman, drama, pripovijetka pa i basna. Knjiga ima mnogo i trebali bismo cijeniti one ljude koji su odvojili neko svoje vrijeme (naravno svojevoljno) te osmislili neko djelo da bi nas ostale potaknuli na čitanje pa tako možda i na stvaranje svojega djela. Kako je u današnje vrijeme svima dostupan internet, vjerojatno više ljudi pročita neki ulomak na internetu. Jer je lakše tako, nego otići u knjižnicu ili kupiti knjigu ako nam je već dostupna na internetu. Meni je iskreno lakše i ljepše pročitati klasičnu tiskanu knjigu, nego digitalnu. Da netko nije osmislio knjigu, vjerojatno bi joj dali neki drugi naziv i oblik, ali svijet i život bez ičeg takvog bio bi potpuno nikakav i ne bismo ništa saznali primjerice o vjeri, povijesti pa i mašti književnika. 

Sve u svemu, želim reći da ne odbacujemo knjige sa strane kao: "Što će to meni u životu?" , nego da pročitamo bar dvije tri stranice i već ćemo ući u djelo i radoznalost će nas vući da pročitamo još jednu i još jednu i tako u nedogled dok ne pročitamo cijelu knjigu. Nije grijeh, nije sramota, ništa nas ne košta, pa znate što vam je činiti.

Mia Bezjak, 7. a

 

Ja volim čitati. To je nešto što me ispunjava, knjiga je moj prijatelj. Za mene knjiga znači maštu, knjiga te odvede u drugi svijet, uvijek se uživim u priču. Svaka je knjiga posebna, drugačija. U svakoj knjizi možemo naći nešto novo i drugačije. Knjiga nas može motivirati da nešto radimo, da se nešto promijeni. Knjiga može biti kao neki čarobnjak, kao da vlada nad nama i našim osjećajima.

Uvijek, kad imam vremena pročitam knjigu, doduše sad smo doma i ne možemo ići u knjižnicu i bibliobus, ali imamo sigurno neke knjige kod kuće koje nismo dugo čitali i za koje smo zaboravili. Ja sam sve knjige koje sam imala pročitala ponovno i sad više ne znam što da čitam. Digitalne knjige ne čitam jer mi se to ne sviđa, ne mogu uzeti knjigu u ruku i čitati je bilo gdje. Digitalna knjiga ne dočarava taj ugođaj koji pruža prava knjiga.

Veronika Globan, 7. a

Volim čitati zato što na taj način upoznajem razne zanimljive likove.

                                                                                         JAKOV Jendrašic, 1. r.

Ja sam Ozren Bačić Kovačev. Najviše volim čitati knjigu Kalj lavova. Volim je čitati jer mi je jako zabavna.

Za mene čitanje puno znači jer konačno mi mama ne mora čitati. Polako uspijevam pročitati slova na filmu. Volim čitati Bibliju.

Fran

 

Nove knjige za školsku knjižnicu

25. OBLJETNICA BEMIAN DUETA

 

Dvadeset peta obljetnica dueta Bemian obilježena je 27. rujna 2019. glazbeno-poetskom večeri koju su organizirali koprivnički ogranak Matice hrvatske, Dječji vrtić Bregunica iz Novog Virja, Osnovna škola Ferdinandovac i Općina Novo Virje. Večer je upriličena u povodu dvadeset pete obljetnice prvog nastupa dueta Bemian na promociji knjige Ljekoviti doživljaji djetinjstva Miroslava Dolenca Dravskog u koprivničkoj knjižnici i čitaonici Fran Galović 29. rujna 1994. Uspomene na taj događaj evocirao je tadašnji ravnatelj knjižnice Josip Blažek. Program je upriličen u dječjem vrtiću Bregunica u kojem je smještena memorijalna zbirka Miroslava Dolenca Dravskog. U umjetničkom dijelu programa nastupio je Bemian duet, polaznici dječjeg vrtića te osnovnoškolci i mladi iz Novoga Virja i Ferdinandovca s Dolenčevim stihovima. U ime Ogranka Matice hrvatske u Koprivnici nazočnima se obratio njegov predsjednik Dražen Ernečić kojom je prigodom darovao knjige Dječjem vrtiću  i OŠ Ferdinandovac te predložio da se sljedeće godine na 25. obljetnicu smrti Miroslava Dolenca Dravskog pod pokroviteljstvom MK RH i Matice hrvatske u organizaciji Općine Novo Virje i Ogranka MH u Koprivnici organizira skup o životu i djelu Dravskog.

                                                   Lidija Levačić Mesarov

Učenici PŠ Drenovica: Sem vlanšnega donesel

David Ivšak, Kak se kobasice jedo

Lovro Kišiček, Štef Frfuljek drugač Bogat zvani sam sebom debadera nuz kuhano glavino v zelju i demižon tuduma

Teo Mesarov, Starinske šege

Šimun Golub i Lucija Fuček, Šwaben sie Deutsch?

http://www.matica.hr/vijenac/668/iz-ogranaka-29544/

 

Noć knjige 2018. u OŠ Ferdinandovac

 

U programu Noći knjige 2018. u OŠ Ferdinandovac pod naslovom Izložba, knjiga, film otvorena je izložba slika učenice 6. razreda Lare Saić. Program otvorenja moderirala je školska knjižničarka Lidija Levačić Mesarov, o slikama je govorila učiteljica Likovne kulture Sanja Sučić, a izložbu je otvorio ravnatelj škole Slavko Kenđelić. U umjetničkom dijelu programa nastupili su Larini suučenici iz kreativnog 6. razreda. Lovro Kišiček izveo je monolog, a pjevala je Nika Ivandija u pratnji Laure Levačić na gitari.

Posjetitelji su razgledali i izložbu Knjige budućnosti na kojoj su izloženi učenički uradci na temu kako će izgledati knjige koje bi budući Zemljani voljeli čitati.

Uslijedilo je čitanje omiljenih književnih ulomaka.

Dojmovi sudionika čitanja ulomaka omiljenih književnih djela i razgovora o njima:

„ Svidjelo mi se zbog mnogo poučnih poruka i odlomaka, potaknulo me na razmišljanje o djelima, svidjelo mi se što smo svi izabrali odlomke koji dijelom opisuju nas.“

„ Zbilja mi se svidjelo i želim se ponovno prijaviti.“

„Ovaj program mi se jako svidio i bilo je bolje nego što sam mislila. Bilo je zanimljivo slušati tuđe ulomke iz kojih su se izvukle poruke koje nam mogu pomoći u teškim trenucima, ali i općenito u svakodnevnom životu.“

„ Moj je dojam da smo na ovaj dan nešto novo naučili i iz toga izvukli jednu veliku pouku koja će nam pomoći u životu. Zato se isplatilo danas doći na Noć knjige. Osim toga tako i drugu djecu potičemo na rad i čitanje knjiga.“

„ Drago mi je što sam došla jer mi se svidjelo društvo i sve što smo zajedno čitali i čuli. Inače se izdvajam po pitanju knjiga u društvu i zato sam se osjećala sretno i drago mi je kad vidim da ih ima više poput mene, onih koji pronalaze svoju sreću i ulaze u neki drugi svoj svijet pomoću knjiga.“

„Jako mi se svidjelo jer smo svi saznali nešto novo.“

„Inspirativno, poučno, zanimljivo i ugodno... Takve bi susrete mogli organizirati i češće.“

„Današnja večer je nešto što me pozitivno iznenadilo. Očekivala nisam ništa, a dobila sam puno... puno ideja, misli, zajedništva, ljubavi prema čitanju, bogatstvo prijateljstva...  večer...“

„Svidjela mi se zaintertesiranost učenika i mislim da bi se takve aktivnosti trebale što češće provoditi!“

„Svidjelo mi se to što je bilo vrlo zanimljivo, zabavno i poučno. Mislim da smo naučili nešto novo.“

„ Meni je danas jako ugodno i drago mi je što sam došla, jer je bilo izvrsno. I ne da mislim da ću doći sljedeći put, nego znam da ću doći.“

„Zbilja mi se svidjelo i želim se ponovno prijaviti.“

„Moji su dojmovi odlični i dobro sam se osjećala  kada smo čitali priče i razgovarali o njima.“

„Jako mi se svidjelo na Noći knjige, bilo mi je jako zanimljivo, naučila sam mnogo novih stvari, slušala mnoge poučne priče.“

„Bilo je vrlo zanimljivo i jako su me zainteresirali ulomci iz različitih knjiga i komentari.“

„Svidjelo mi se i potaknulo me na razmišljanje o mojim postupcima i ponašanju prema drugima, ali i o tome da više razmišljam o tome što mislim o sebi.“

„Drago mi je i nije mi nimalo žao što sam odvojio vrijeme za Noć knjige. Ovo mi je prvi put,  8. sam razred tako da mi je žao što nisam prijašnjih godina sudjelovao.“

„Moj dojam o današnjem čitanju potaknuo me da uzmem knjigu za čitanje kada imam lektiru jer kada imamo lektiru, nikad ne mogu uzeti drugu knjigu jer mislim da bi mi bilo previše i da ne bih sve razumjela.“

Večer je završila kratkom tjelovježbom i gledanjem filma.

 

 

Ambasadorica dobre knjige i užitka u čitanju Laura Levačić preporuča knjigu

 

Smisao života jednog psa

(prikaz knjige)

 

Ova knjiga mi se svidjela jer volim životinje, a naročito pse. Svidjela mi se jer je puna sreće, ljubavi i tuge.

Rodio sam se između korijenja nekog drveća pokraj potoka. Imao sam majku, dva brata i sestru. Gladnog, Brzog i sestru koju nisam zvao imenom. Majka nas je naučila "loviti" kante za smeće i skrivati se od ljudi. Jednoga su nas dana neka dva čovjeka ulovila. Gladni je to jutro uginuo, a sestru nisu uspjeli uloviti. Doveli su nas u dvorište gdje je bilo mnogo pasa. Ljudi, koji su bili s nama, zvali su se Carlos Boby, neki muškarac i starica Senora. Mislio sam da je svrha mojega života voljeti Senoru. Ona me voljela i nazvala Toby. Jednoga dana Senora je plakala i nas su neki ljudi odvezli. Bio sam ranjen i rekli su: "Ovog nitko neće htjeti." Odveli su me u neku vruću sobu, nešto me zaboljelo i utonuo sam u san.

Shvatio sam, ponovno sam se rodio. Imao sam žuto-narančasto krzno i tako mali bio sam poveći. To, gdje sam bio, bila je uzgajivačnica. Kada su nas prvi put pustili u dvorište, odmah sam pobjegao tražeći svoju svrhu. Putem me pokupio neki muškarac. Stali smo pokraj kafića i on je rekao: "Samo jednu." Nije ga bilo duže vrijeme  i postajalo je sve vruće i vruće. Neka me žena vidjela, razbila prozor automobila i dala mi vode. Potom me ponijela kući. Kada me spustila na travu ispred velike kuće, povikala je: "Ethane!" Iz kuće je izašlo jedno predivno stvorenje, dijete. Oboje smo potrčali jedno prema drugom i ja sam ga počeo lizati. Volio sam ga. On je bio smisao mog života. Zajedno smo sve radili, zajedno smo odrastali. Uvijek sam bio uz njega. Ali bojao sam se dječaka Todda. Po ljetnim praznicima išli smo k baki i djedu i upoznali smo djevojčicu Hannah. Imali smo mnogo avantura na farmi. Dječak je bio sve stariji. Više se nije volio igrati, ali igrao je ragbi. Jedne večeri Todd je došao k nama i zapalio kuću zbog Hannah dok smo spavali. Dječak se jako ozlijedio, a ja sam ugrizao Todda i raskrvario mu nogu. Ethan više nije igrao ragbi i zajedno smo živjeli na farmi. Nakon nekog vremena krenuo je u školu. Ja sam stario. Jednoga dana bio sam u hladnoj sobi. Ethan je došao, zagrlio me i ja sam utonuo u san. Dječak je bio moja svrha.

Ponovno sam se rodio i bio sam ženka Ellie. Bio sam policijski pas. Prvo sam bio s Jakobom, pa s Mayom i Alom. Spašavao sam ljude i djecu sve dok nisam ostao bez njuha zbog neke kiseline kada sam spašavao. Došla je moja 8.,9. godina. Mada nisam više bio policijski pas, s Mayom sam išao na predavanja o spašavanju! Došao je i taj dan. Hladna soba, tuga, ali u meni mir. Svrha mi je bila da spašavam ljude i više se sigurno neću roditi.

No, rodio sam se. Nisam imao volju za životom. I prema mojem ponašanju nitko me nije htio. 
(iako sam bio labrador). No udomio sam se. Zadnji. Po mene je došao čovjek koji me odveo jednoj ženi Wendi. Voljela me, ali nakon nekog vremena odvela me ljudima koji su se zvali Lisa i Victor. Kod njih sam bio vezan bez vode i hrane. Neka susjeda me hranila i često me sažalijevala. Jedan dan došla je policija i Victor se naljutio. Odvezao me do obližnje šume i pustio. Nakon nekog vremena lutao sam pored rijeke. Znam!  Poznata mi je. Ovdje smo Ethan i ja bili kada smo se izgubili na ljetovanju na farmi. Nakon nekoliko dana našao sam je! U kući je sjedio neki starac. To je bio Ethan! Moj dječak! Isprva me tjerao i stavio u azil, ali me onda uzeo k sebi. Volio sam ga. Svog dječaka. On je prije imao ženu, a Hannah muža, no ja sam ih spojio. Hannah i Ethan bili su zajedno! Ponovno sam bio s njima! Volio sam ih!
Jednoga dana Ethan je bio loše. Ležali smo na krevetu i on je rekao: "Bailea, to si ti." Sjećao me se. Premda sam bio drugi pas, nekako je vidio da sam ja bio njegov Bailey iz dječačkih dana. Zagrlio me i izdahnuo.

Bio sam uz svog dječaka u njegovom djetinjstvu, polovici mladosti i na kraju njegovog života. Moj je zadatak bio da ga volim.
Volio sam svog dječaka.

Ispunio sam svoju svrhu.

Laura Levačić, 5. r.

 

Općenito

 

            Školska knjižnica nalazi se u prizemlju škole neposredno uz ulaz. Na nešto više od pedeset četvornih metara prostora smješteno je više od pet i pol tisuća knjiga. Knjižnica je opremljena lektirnim naslovima, lijepom književnošću za slobodno čitanje, stručnim knjigama i referentnom zbirkom. Također prima 18 naslova periodike, a ima i tristotinjak jedinica audiovizualne građe.

 

  Dobro došli!

 

     Povijest Školske knjižnice Osnovne škole Ferdinandovac

 

            Školska knjižnica Osnovne škole Ferdinandovac osnovana je 1980. godine. Tada su knjige, koje je škola posjedovala, prikupljene na jedno mjesto, upisane u knjigu inventara, klasificirane, tehnički obrađene te je počela sustavna nabava i posudba knjiga. Prva je knjižničarka bila profesorica Elizabeta Kralj. Godine 1985. preseljena je u sadašnji prostor. Dolaskom nove stručne knjižničarke Lidije Levačić Mesarov intenzivira se kulturo-animacijska djelatnost knjižnice. Priređuju se književne matineje, manje izložbe, među kojima je bila izložba rariteta, organiziraju promocije knjiga, izrađuje književni kalendar, potiče čitanje nagrađivanjem učenika koji su posudili najviše knjiga te uključivanjem u kvizove čitanja. Program knjižnično-informacijskog obrazovanja provodi se upoznavanjem učenika s knjižnicom, njezinom funkcijom, načinom djelovanja i korištenja. Djecu se upućuje na istraživački rad, pomaže pri obradi određenih tema, osposobljava za samostalno korištenje referentnom zbirkom i dr. Sustavno se nabavlja periodika i knjižnica je opremljena audiovizualnom opremom i građom. 1997. te 2007. knjižnica dobiva tri velike donacije: prof. Đure Fučijaša i Vladimira Fučijaša, ukupno šestotinjak knjiga. Godine 2000. do knjižnice se dograđuje informatička učionica čime se stvara multimedijsko središte škole. Premda je nabavljeno nešto novog namještaja, većina građe nije adekvatno smještena. Knjižnica je informatizirana. Prema potrebama školskog kurikuluma u knjižnici se održava nastava, satovi slobodnih aktivnosti, filmske projekcije. Cijelo vrijeme školska je knjižnica uključena u provedbu mnogobrojnih projekata te kulturnih i društvenih priredaba na razini škole i u mjestu. 2009. knjižnica dobiva zaseban prostor čitaonice što će uvelike poboljšati kakvoću knjižnične usluge.

 

 

Geslo

 

Tko knjige poštuje, knjigama je poštovan…

                                                                                  Broz Kolunić, 1486.



 Nove knjige u skolskoj knjiznici.docx
 Nove knjige u skolskoj knjiznici za ucitelje.docx


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Ekatalog

Svi u školi, svi pri stolu 5

CMS za škole logo
Osnovna škola Ferdinandovac / Dravska 66, HR-48356 Ferdinandovac / os-ferdinandovac.skole.hr / ured@os-ferdinandovac.skole.hr
preskoči na navigaciju